Logo odgrywa bardzo ważną rolę. To znak firmy każdej firmy. Dlatego też każda firma powinna zadbać o to, aby posiadać profesjonalnie zaprojektowane logo. To jednak nie jest wcale proste. Aby stworzyć dobre logo pod uwagę wziąć należy kilka istotnych kryteriów. Przede wszystkim logo musi być proste, wyróżniające się i być łatwe do zapamiętania. Jak zatem zaprojektować dobre logo?
Wstępny projekt
Praca nad dobrym logo rozpoczyna się od wstępnego szkicu. Można wręcz powiedzieć, że jest to najważniejszy etap projektowania logo. Mowa tu oczywiście o tradycyjnym szkicowaniu ołówkiem na kartce papieru. Na tym etapie programy graficzne nie są jeszcze potrzebne. Dlaczego szkicowanie jest tak ważne? Ponieważ podczas szkicowania wpaść można na wiele kreatywnych pomysłów. To także możliwość tworzenia wielu oryginalnych wariacji. Na tym etapie wykrystalizować powinny się pierwsze koncepcje logo, nad którym można już pracować dalej przy użyciu programu graficznego.
Kolorystyka
Odpowiadając na pytanie jak stworzyć logo koniecznie zatrzymać należy się przy temacie kolorystyki. Jest to niezwykle istotny aspekt, ponieważ kolorystyka logo nie może być przypadkowa. Dobry grafik zajmujący się projektowaniem logo musi posiadać wiedzę z zakresu psychologii kolorów. Każdy kolor ma bowiem swoje znaczenie i inaczej oddziałuje na odbiorców. Kolorystyka ma ogromna znaczenie w procesie budowania wizerunku marki. Projektując logo zacząć powinno się od logo czarno – białego. Jeśli te nie wygląda dobrze to z góry założyć można, że i w innych barwach dobrze wyglądać nie będzie. Dobierając kolory, jak wspomniano, pamiętać trzeba o ich znaczeniu.
Typografia
Kolejny ważny element przy tworzeniu logo to typografia. Jeśli krój czcionki zostanie źle dobrany to może popsuć efekt całego logo. Dlatego tak ważne jest, aby eksperymentować i wypróbować jak najwięcej fontów. Dopiero wówczas możliwe będzie wybranie tego najlepiej pasującego do całości.
Szczegóły są ważne
Tworząc logo uwagę zwrócić trzeba na każdy detal. Po pierwsze, nie można przesadzić z różnego rodzaju efektami. Logo musi być proste. Zbyt duża liczba efektów graficznych może wręcz odrzucać od logo. Po drugie, wszystkie elementy składające się na logo muszą stanowić spójną całość. Innymi słowy, wszystko musi się równoważyć. I po trzecie, nie można zapomnieć o oryginalności. Dziś na rynku konkurencja jest ogromna w niemal każdej branży. Dlatego logo musi się wyróżniać spośród innych, musi przykuwać uwagę.