Skuteczny mailing reklamowy jest przede wszystkim przyjazdy dla odbiorcy, nowoczesny i przynosi zamierzone efekt. Ma on za zadanie zachęcić odbiorców do wykonania konkretnej czynności, np. kupna nowego produktu, skorzystania z oferty lub zapisu do newslettera.
Mailing reklamowy i jego elementy
Obowiązkowym elementem, bez którego mail nie może istnieć to ciekawy i chwytliwy tytuł. To on decyduje czy potencjalny klient zdecyduje się otworzyć tego maila i przeczytać wiadomość czy nie. Tytułem należy zaintrygować odbiorcę i wyróżnić się spośród miliona innych maili. Jednocześnie tworząc tytuł, należy zachować pewien umiar. Mnogość znaków interpunkcyjnych, czy też włączenie wielkich liter mogą sugerować wyniosły lub podniesiony ton głosu. Zwroty „super promocja”, „ekstra rabat”, „ostatnie dni wyprzedaży” działają na znacznie mniejszą część odbiorców niż zakładano. Poza tym wiadomości zawierające takie zwroty w tytule narażają na zakwalifikowanie adresu do folderu spam i zupełnie nie wyróżniają się na tle konkurencji.
Co zaciekawi użytkownika w wiadomości?
Na zainteresowanie odbiorców znaczenie ma zazwyczaj wiadomość z estetyczną grafiką. W związku z tym, że taki mail w całej komunikacji internetowej zatrzyma wzrok użytkownika tylko na kilka sekund – wiadomość powinna mieć jasny przekaz bez dużej ilości niepotrzebnych szczegółów.
Stopka wiadomości ma również niebywały potencjał i warto ją wykorzystywać. Najlepszym sposobem na jej wykorzystanie jest umieszczenie danych kontaktowych, danych rejestrowych firmy, a także odnośników do mediów społecznościowych. Dzięki temu odbiorca wie w jaki sposób znaleźć firmę i jak się z nią szybko skontaktować.
Całość powinna być utrzymana w estetycznej i przyjemnej dla oka formie. Ważne są odpowiednio dobrane kolory- w rękach profesjonalnego grafika leży dobór kontrastu oraz zachowanie spójności z identyfikacją wizualną marki.
Co ma większe znaczenie w mailingu reklamowym?
Każdy chce się wyróżnić na tle konkurencji – istnieje na to wiele sposobów. Eksperymentowanie z animacjami i filmikami w mailach to dobry sposób, by wyróżnić się innych firm. Sugerując się sukcesem Instagrama jednoznacznie można stwierdzić, że treści obrazkowe i wideo są bardzo popularne i lubiane przez użytkowników. Zrobienie GIFa lub krótkiego tematycznego filmiku zajmuje bardzo mało czasu, a może skutecznie wzbudzić zainteresowanie użytkowników. Efektowne elementy animacyjne trafią tylko do określonej grupy odbiorców. Dla innej natomiast ważniejsza może się okazać treść, zawierająca słowa „rabat” lub „darmowa dostawa”. Kluczem do sukcesu pozostaje dostosowanie się do każdej grupy odbiorców.